منبع تصویر | پرتال جامع آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)

عمل به توصیه‌های پزشکان هم لازم عقلی و هم شرعی است
این روزها با شیوع کرونا در کشور و جهان، بسیاری از افراد، این ویروس را نوعی گرفتاری و بلای طبیعی می‌دانند. نظر شما در این باره چیست و چه راهی برای رهایی از آن توصیه می‌کنید؟

موضوع ابتلای انسان به بیماری یا آزمون الهی سنت دیرینه عالم طبیعت و دنیا است و‌ اختصاص به امروز و مردم امروز ندارد، بلکه از گذشته در بین بشر و دوران‌های مختلف چنین اموری وجود داشته است و تا زمانی که انسان در این عرصه خاکی زندگی می‌کند، قانون آزمون بوده و هست و خواهد بود.
اکنون با شیوع کرونا در جهان، ما فقط نیستیم که با امتحان و ابتلا به این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنیم، بلکه این ویروس، گریبانگیر تمام کشورهای جهان شده است. اما آنچه در این برهه حائز اهمیت است، نحوه و شیوه برخورد ما به این موضوع است که در این رابطه باید بپذیریم شکیبایی و صبر از جایگاه ویژه‌ای برای مقابله با کرونا برخوردار است و باید به جای ناشکیبایی به دنبال راه‌حل به منظور مهار کرونا برویم.
اولین راه‌حل این است که بپذیریم تمام مقدرات الهی با حکمتی خاص همراه است و هیچ رخدادی بدون حکمت نیست. بنابراین، اگر قبول کنیم که تمام امتحانات الهی حکیمانه است، باید در برابر مقدرات الهی راضی و‌خشنود هم باشیم و اگر به رضای الهی راضی باشیم، آرامشی خاص از درون انسان جوشش می‌کند.  . . .

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید | خبرگزاری فارس