ناگفته‌های جنگ؛ خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

نویسنده:

ناشر: سوره مهر

دریافت کتاب از طاقچه

انقلاب که به ثمر رسید، در پادگان اصفهان بودم. در دانشکده توپخانه تدریس می کردم. آن موقع، با نیروهای انقلابی در اصفهان و تهران، مانند شهید کلاهدوز و شهید اقارب پرست، ارتباط داشتم. این ها همرزمان ارتشی من بودند و خود نیز با تعدادی دیگر مانند شهید حسن آیت در ارتباط بودند. و به این وسیله ارتباطشان با بیت حضرت امام در فرانسه برقرار می شد. چون برای آموزش، یک دوره به آمریکا رفته بودم، در بیرون از پادگان زبان انگلیسی تدریس می کردم. شش ماه قبل از انقلاب تدریس را کنار گذاشتم و همزمان با اعتصاب کارگران ...


یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی

نویسنده:

ناشر: سوره مهر

دریافت کتاب از طاقچه

یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازیمحسن کاظمی که در سال ۱۳۷۴ به عنوان وقایع‌نگار همراه هیات یادشده بود، به گفته خودش تمامی لحظات و دقایق افراد را با تکنیک نشان‌گذاری و تندنویسی در مکان‌هایی که حاضر بوده، ثبت کرده است:
«در بسیاری از کارها، سخنرانیها و فعالیتهایی که امیر شهید در تحقیقات میدانی نقش داشت من شاهدی نزدیک بودم و سعی می‌کردم تمامی آنها را ضبط کنم. از فعالیت شدید، سخت و طاقت‌فرسای او (که کسی توان آمدن پا به پای او را نداشت) تا شب بیداریها و مناجاتهای شبانه‌اش، از گفتارها، بیان خاطرات، رفتارها و کردارهای اخلاقی و عرفانی گرفته تا مدیریت دقیق و موشکافانه و برنامه‌ریزی علمی، لحظه‌هایی را نوشتم».


کتاب صوتی در کمین گل سرخ

از: محسن مومنی

راوی: محمد رضا علی

ناشر صوتی: انتشارات سوره مهر

دریافت کتاب از طاقچه

محسن مؤمنی قصه‌نویس است. به همین خاطر روایت زندگی صیاد شیرازی را کاملاً غیر منتظره و با تعلیق آغاز می‌کند؛ از آنجاکه یک سرهنگ حکم بازداشت صیادشیرازی را صادر می‌کند و نمی‌داند چند روز بعد او ضامن جانش می‌شود. قصه از پدر صیادشیرازی که نظامی بوده شروعمی‌شود تا به کودکی، نوجوانی و جوانی صیاد برسد. حالا او به‌عنوان یک نظامی در آستانه انقلاب، فعالیت‌های انقلابی می‌کند و سرهنگ شعیبی او را به همین جرم به بازداشت می‌فرستد. چند روز بعد که انقلاب به ثمر می‌رسد جوانان انقلابی اصفهان می‌خواهند سرهنگ را اعدام کنند که صیادشیرازی شفاعتش را می‌کند.
باقی قصه خواندنی مؤمنی، خواباندن غائله کردستان است و پاک‌سازی بانه و مریوان به دست صیاد شیرازی؛ رسیدنش به فرماندهی نیروی زمینی ارتش، فرماندهی عملیات‌های بزرگ جنگ، حضور مؤثر در آزادسازی هویزه و خرمشهر، انجام عملیات مرصاد و بعد شهادت گل سرخ ...


زبان حال شهید صیاد شیرازی یک ماه قبل از شهادت | اشتراک نظر قابل‌تأمل دو سپهبد شهید درباره عاقبت‌بخیری