گزارش استهلال ماه رمضان المبارک۱۴۴۱ ه‌.ق

الف- مشخصات نجومی هلال در شامگاه پنجشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ (۲۹ شعبان المعظم ۱۴۴۱)
زمان مقارنه‌ی ماه و خورشید: ساعت ۶ و ۵۶ دقیقه روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
زمان غروب خورشید: ساعت ۱۹:۴۴
زمان غروب ماه: ساعت ۲۰:۰۳
ارتفاع ماه: ۲.۷ درجه
مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: ۱۹ دقیقه
سن ماه: ۱۲ ساعت و ۴۷ دقیقه
فاصله زاویه ای ماه و خورشید: ۶.۵ درجه

ب ـ پیش‌بینی تقاویم و نظر کارشناسان رؤیت هلال
تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه‌ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران، و کارشناسان رؤیت هلال، پیش‌بینی کرده‌اند هلال ماه رمضان المبارک در غروب روز پنجشنبه در کشور قابل رؤیت نیست. بنابراین ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و غرّه‌ی ماه رمضان ۱۴۴۱ روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.


حکم روزه ماه رمضان در هنگام شیوع بیماری کرونا مطابق با فتوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

۱۳۹۹/۰۱/۳۱
حکم روزه ماه رمضان در هنگام شیوع بیماری کرونا مطابق با فتوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حکم روزه‌ی ماه رمضان هنگام شیوع بیماری کرونا را مطابق با فتوای ایشان منتشر کرد.
متن پرسش و پاسخ به شرح زیر است.
* سؤال: در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟


به دنبال توسعه فرماندهی فضایی هستیم| آمریکا به حمله موشکی عین الاسد پاسخ می‌داد ۴۰۰ نقطه را می‌زدی | https://defapress.ir

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پیرامون تاثیر این کار بر قدرت دفاعی کشور، گفت: اینکه داد آمریکایی ها درآمده نشان دهنده اهمیت این مسئله است. آنها می‌دانند که ما به توانمندی جدیدی رسیده‌ایم و از این کار ناراحت هستند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را شهید کردند؛ برای چه مسئولیت آن را قبول کردند؟ آنها میخواستند بگویند نماد مقاومت را زدیم تا فرماندهان مقاومت بترسند. آنها اطمینان کاذبی پیدا کرده بودند که ایران پاسخ نمی‌دهد، وقتی دیدند مردم شعار انتقام می‌دهند، گفتند اگر ایران اقدامی کند، ۵۲ نقطه را خواهیم زد؛ آن نقطه فرهنگی هم که می‌گفتند بیت رهبری بود؛ اما دیدند که عین الاسد موشک باران شد و صبح همان روز برنامه دیدار رهبری به صورت زنده از حسینیه امام خمینی(ره) پخش شد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه آنها به دنبال این بودند که ایران را بی‌حیثیت کنند، گفت: اما به عکس ایران عزیز شد و ما امروز با افتخار اعلام می کنم که یک ابرقدرت هستیم و با قدرت به ملت ایران قول می‌دهیم که فناوری فضایی را پیش می‌بریم و قوی خواهیم شد.



کتاب: یادگاران: حسن طهرانی مقدم

نویسنده:

ناشر: انتشارات روایت فتح

عضو تیم حفاظت امام در مدرسه رفاه بود. کشیک شبانه و بیدار ماندن هم برایش سخت بود. تصمیم گرفت خودش را به بی خوابی عادت دهد، برای همین شبهای ماه رمضان بعد از افطار تا 12 شب پای منبر و سخنرانی بود بعش هم بچه های محل را در میدان بهارستان جمع می کرد و تا صبح گل کوچک بازی می کردند.

صد خاطره‌ کوتاه از مردی که تکه‌های پازل تصویرش هنوز برایمان کامل نشده‌ و مرادش به حق درباره‌اش گفته است که او سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا بود.

دریافت کتاب یادگاران: حسن تهرانی مقدم از طاقچه


بخش دوم گفتگو با امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت‌های جدید و آخرین دستاورد‌های تازه ارتش جمهوری اسلامی را مشاهده می‌کنید.

فیلم/ تبیین توان رزمی و بهینه سازی ادوات در نیروی زمینی ارتش | بخش اول گفتگو

منبع :  https://defapress.ir


کتاب : شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده

نویسنده: رضا اکبری آهنگر، وحید خضاب

ناشر: انتشارات سوره مهر

کتاب حاضر در مقالۀ اول به بررسی مفصلی از زندگی و مواضع شهید دیالمه از تولد تا شهادت، پرداخته است و بیشتر منابع این مقاله، برگرفته از مصاحبه‌هایی است که آقایان حجت احمدی و محمدمهدی خالقی با خانواده و دوستان شهید انجام دادند.
دومین مقاله اختصاص دارد به بررسی خلاصه‌ای از زندگی سید حسن آیت. این مقاله به صورت مروروار به بررسی مهم‌ترین نقاط زندگی سید حسن آیت پرداخته تا بتواند تصویری کلی از روند زندگی این شخصیت در ذهن شما ایجاد کند.
در سومین مقالۀ از این مجموعه، به موضوع همسویی آیت و مظفّر بقایی که یکی موضوعات مهمی است که منتقدان در مورد شهید آیت مطرح می‌کنند، پرداخته شده. نویسنده علیرغم وجود خاطرات فراوان برای ردّ این اتهام با تلاش بر آن بوده تا اختلافات اساسی آیت و بقایی را به اثبات برساند. این مقاله در گذشته در برخی از سایت‌ها منتشر شده است.
مقالۀ چهارم به ماجرای «نوار آیت» که یکی از کلیدی‌ترین اتهاماتی است که در زمان حیات سید حسن آیت و بعد از شهادت او و حتی تا به امروز، همواره برای ایشان استفاده می‌شده پرداخته و به صورت خلاصه، به اتهام اصلی آیت در این قضیه پاسخ داده است.
دریافت کتاب شهیدان دیالمه و آیت در چند پرده کتابراه


گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علیرضا پناهیان درباره بیانات رهبر انقلاب در روز نیمه شعبان:

مواسات مردم، مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند

«بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم، جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط و عدل است و جامعه‌ی عزّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی مواسات و برادری است؛ اینها را بایستی ما در زندگی خودمان تحقّق ببخشیم.» ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
این بخش از بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی ایشان به‌مناسبت ولادت حضرت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف حاوی تأکیدی ویژه بر مفهوم «مواسات» بود؛ به‌خصوص آنجا که از مردم خواستند ماه رمضان را تبدیل به فرصتی برای «رزمایش گسترده‌ی مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان» کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت ابعاد مختلف موضوع مواسات در جامعه‌ی اسلامی و ارتباط آن با موضوع انتظار فرج را در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین علیرضا پناهیان مورد بحث و بررسی قرار داده است. تبیین مسئله‌ی مواسات در تاریخ صدر اسلام و همچنین ارائه‌ی پیشنهاداتی در رابطه با ارتباط این موضوع با مسئله‌ی جهش تولید از جمله نکات خواندنی این گفت‌وگو است. نسخه‌ی تصویری این گفت‌وگو در شماره‌ هشتم مجله‌ی اینترنتی نگار منتشر شده است.