جنة البقیع - قبل از تخریب

جنة البقیعسخنرانی حجت الاسلام پناهیان در سالروز تخریب زیارتگاه بقیع

موضوع: ریشۀ مخالفت با اولیاء خدا

تاریخ: ۱۳۹۳/۰۵/۱۶

در تحلیل مسایل اجتماعی باید عمیق بود. یکی از مسایل اجتماعی تلخی که در 100 سال پیش حادث شد، تخریب زیارتگاه بقیع است که به دست وهابیون انجام شد. علت چنین حادثه شرم‌آوری چه چیزی بوده است؟ با یک تحلیل منطقی می‌توان دریافت که استعمار بعد از سال‌ها پژوهش در مورد اسلام، علت قدرت اسلام را درک کرده و گروهی را به نام وهابیت پایه‌ریزی می‌کند که مهمترین سنگ بنای حمله به دین ناب و تضعیف آن باشد. علت قدرت اسلام، محبت به اولیاء الهی بوده است که تخریب نمادهایی که یادآور اهل بیت(ع) است، می‌توانسته گام مهمی برای تضعیف دین و بر هم زدن کانون وحدت، تلقی شود. استاد پناهیان در این جلسه به تحلیل ابعاد مختلفی از ریشه مخالفت با اولیاء خدا و نمادهای اولیاء خدا پرداخته‌اند.

دریافت سخنرانی از پایگاه رسمی استاد پناهیان


عملیات «روح‌الله، خمینی کبیر»

. . .  بازپس‌گیری منطقه نوسود به‌دلیل کوهستانی بودن و تصرف کامل آن از سوی دشمن بعثی و انتقال تجهیزات پیشرفته به آنجا، کاری بسیار دشوار بود. چه در زمانی که سپاهیان اسلام با گروه‌های ضد انقلاب مبارزه می‌کردند و چه زمانی که رزمندگان مشغول نبرد با دشمن بعثی در منطقه نوسود بودند. رفتن به آن منطقه و بازپس‌گیری آن به دلایل مختلف از نظر اصول نظامی غیرممکن بود و از این جهت، کار رزمندگان در بازپس‌گیری این منطقه ارزشمند است. البت

ه نباید غافل شد که در عملیات‌های مختلفی که در نوسود اجرا شد، نقش نیرو‌های بومی و داوطلب نیز پررنگ بود و به نوعی برگ برنده فرماندهان در آن منطقه، همین عزم جدی مردم برای مقابله با دشمن بود . . .

شرح کاملتر در خبرگزاری دفاع مقدس


پیشنهاد کتاب

کتاب: روایت رهبری، مناسبات جمهوریت و اسلامیت در انتخاب ولی فقیه

نویسنده: سیدیاسر جبرائیلی

ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی

کتاب روایت رهبری  نوشته سیدیاسر جبرائیلی نکاتی جدید و منتشر نشده از نحوه انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۸ و بخش‌هایی منتشرنشده از خاطرات سیاسی ایشان است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، سه رویداد مهم ناظر به تعیین رهبر نظام اسلامی رخ داده است. نخست، رسمیت و قانونیت یافتن رهبری حضرت امام خمینی رحمه‌الله با مصوبه مجلس خبرگان قانون اساسی. دوم، تعیین آیت‌الله منتظری به رهبری آینده توسط مجلس خبرگان رهبری و سپس عزل وی. و سوم، تعیین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان به رهبری انقلاب اسلامی. کتاب «روایت رهبری» روایتی مستند و دست اول از هر سه رویداد مذکور است که نشان می‌دهد این سه رویداد از یک منطق مشخص پیروی کرده‌اند.
در کتاب روایت رهبری برای اولین بار از مذاکرات شورای انقلاب و متن مذاکرات اجلاسیه‌ی خبرگان در سال ۶۴ و اجلاسیه‌ی خبرگان در سال ۶۸ استفاده شده است. همچنین بخشی از مذاکرات جلسه رؤسای قوا و مرحوم حاج احمدآقا در حضور امام رحمه‌الله در مهر۶۷ (۶ماه قبل از عزل آیت‌الله منتظری) در این کتاب منتشر شده که در آن برای اولین‌بار حضرت امام رحمه‌الله، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای رهبری آینده نظام مطرح می‌کنند.

خرید از طاقچه

خرید نسخه چاپی از ناشر


حجت الاسلام حامد کاشانی: «محمّد بن احمد مطری» از محدثان و مورخان قرن هفتم و هشتم پس از ذکر اسامی ائمـه بقیـع علیهم السلام می‌نویسـد:
بر آرامگاه ایشان قبه بزرگ و ویژه‌ای توسط «خلیفه ابوالعبـاس احمـد بن مستضـیء» بنا شده اسـت!
برگرفته از کتاب «التعریف بما انست الهجره

منبع : پایگاه رسمی حجت الاسلام حامد کاشانی