عید غدیر بر همه مسلمانان جهان مبارک باد

داستان غدیر

ده سال از هجرت پیامبر بزرگ اسلام می گذرد. در خلال این مدت، شالوده دین مقدس اسلام در پرتو مجاهدات و مبارزات شبانروزی محمد(ص) و یاران وفادارش گذارده شده است.
دامنه تعلیمات قرآن مجید هم اکنون به آن سوی مرزهای جزیرة العرب رسیده است. اوضاع آشفته و پریشان قبایل عرب به تدبیر و رهبری خردمندانه نبی اکرم سر و صورتی یافته و آتش فتنه ها، قتلها، غارتها، برادرکشیها خاموش شده و نغمه دوستی و برادری اسلام (انما المؤمنون اخوة) دلها را به یکدیگر نزدیک ساخته و رشته محکمی از اتحاد و اتفاق ایجاد کرده است.
در این مدت تقریباً تعالیم اسلام گسترش یافته است. اقوام و طوایف بسیاری در سایه دستورات سعادت بخش محمد به آیین مقدسش گرویده اند. دژهای مستحکم خیبر به پایمردی دلاورمرد جنگنده اسلام گشوده شده است و سرداران خیبر فاتح مسلمان هر روز برای گشودن دروازه های امپراطوریهای ایران و روم آمادگی بیشتری پیدا میکنند. قیام مردانه و مجاهدات حکیمانه محمد(ص) در برابر جهل و بت پرستی، اجتماعات بزرگی را به کیش آسمانی اسلام درآورده است. اینک پس از یک عمر تلاش و کوشش و ده سال دوری از موطن اصلی، پیشوای شصت و سه ساله اسلام مصمم است که به منظور برگزاری مراسم حج به شهر مکه سفر کند، و برای اولین و آخرین بار در اجتماع بزرگ اسلامی که در ماه ذیحجه پیرامون خانه خدا تشکیل می گردد، شرکت جوید.
خبر تصمیم پیامبر اکرم به سفر حج و اعلام حرکت او به سوی مکه معظمه، توده های انبوهی از قبایل بزرگ عرب و سایر مردم مسلمان را همچون سیل به سوی مدینه سرازیر می کند؛ مردمی که از راههای دور و نزدیک طی طریق می کنند تا به حضرتش اقتدا کنند و همسفرش باشند و به افتخار برگزاری این سنت بزرگ در حضورش، نائل آیند.
هم اکنون روز شنبه بیست و پنجم ماه ذیقعده سال دهم هجرت است. وضع شهر مدینه گویی با دیگر روزها فرق کرده است...

متن کامل داستان را از این جا بخوانید