حسن باقری: ما هر وقت می‌‌‌‌ریم تهران، 24 ساعت، 48 ساعت ول می‌‌‌‌کنیم، فرار می‌کنیم این‌جا، عشق این‌جاست، زندگی این‌جاست، روحیه این‌ جاست، امام زمان این‌جاست، اسلام این‌جاست، خدا این‌جاست،‌ ما ‌کجا می‌‌‌‌خوایم بریم غیر از این‌جا، در عین حال هر برادری باید فکر بکنه، ما هیچ‌کسی رو نه به زور نگه‌اش می‌‌‌‌داریم، نه مایل به این قضیه هستیم، خب کسی به این زور بمونه، ولی این اختیار رو داریم که با اون برادری که می‌‌‌‌خوایم کار بکنیم باهاش تعهد بکنیم، بگیم برادر اگر می‌‌‌‌خوای بمونی، ما این‌جوری می‌‌‌‌تونیم بجنگیم و این‌جوری خدا بهمون تدبیر قسمت کرده، غیر از این هر برادری خودش می‌دونه.

منبع: بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس |majazi.bonyaddefa.ir

ما در جهانی پُر از درگیری بین حق و باطل هستیم؛ اگر این را باور نکنی سست می‌شوی و دنبال تحول نمی‌روی

حالا من می‌خواهم کلمۀ رقابت را با دشمنی ترکیب کنم؛ ما با دشمنان‌مان در رقابت هستیم، مثلاً رقابت سرِ اینکه چه کسی امتیازهای بیشتری را بگیرد تا بتواند فرصت بیشتری برای ایجاد امنیت برای خودش پیدا کند. ما در یک جهان پر از درگیری بین حق و باطل قرار داریم، این را آدم باید باور کند، اگر این حقیقت را باور نکنی سست می‌شوی و دیگر دنبال تغییر اساسی و تحول نخواهی بود. این آمادگی، استحکام درونی انسان را برای پذیرش تحول بالا می‌برد، خیلی اهمیت دارد که آدم سست نباشد. ما جدای از دشمن بیرون یک دشمن هم به نام ابلیس داریم که دشمن بیرون ما را هدایت می‌کند و یک دشمن دیگر هم در درون نفس خودمان داریم، اصلاً ببینید جهان، جهان درگیری است، شما تنها هم که باشی خدا برایت دشمن قرار داده است، «أَعْدَى عَدُوِّکَ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْک‏‏» (مجموعه ورام/ ج1 /ص59) دشمن‌ترینِ دشمنان تو، نفس تو است که در آغوش تو است، باید با آن مبارزه کنی.
اگر کسی دنیا و زندگی را یک‌طوری به ما معرفی کرد که در آن دشمنی نیست؛ یا ساده‌لوح و احمق است یا پلید‌ترین دشمنی است که می‌خواهد سر ما را کلاه بگذارد. ما هر لحظه نه فقط در حال از دست‌دادن فرصت‌ها هستیم بلکه بالاتر از آن، در حال مواجه‌شدن با دشمنی‌ها و دزدی‌ها هستیم. ما هر لحظه در وضعیتی هستیم که دارد در حق ما خیانت می‌شود، ابلیس تا نابودمان نکند ما را رها نمی‌‌کند. خداوند متعال بارها در قرآن تأکید می‌کند که شیطان دشمن شما است، من به او قدرت نفوذ در شما را دادم، من به او امکان دادم که در وجود شما پنهان بشود، من به او امکان دادم که از شما خبردار باشد، او دشمن خیلی قهاری است، خودت را جمع کن و برای مبارزه آماده کن . . . متن کامل از اینجا

محافظه‌کاری؛ قتلگاه انقلاب ، تحول‌خواهی؛ گام دوم انقلاب - جلسه ششم - استاد پناهیان